Value sells… Hoe hoger de toegevoegde waarde van je training, hoe lager de kosten in de perceptie van de opdrachtgever. Hoe meer je aan kunt tonen wat jouw training de deelnemers en de (interne) opdrachtgever gaat opleveren, des te meer het de investering waard zal zijn.

Veel trainers vinden het lastig om het beoogde resultaat of rendement van een training aan te tonen. Garanties kun je natuurlijk niet geven, dus vind je het misschien riskant om deze verwachtingen te scheppen? Vaak beperk je je om die reden (helaas) tot het verwoorden van wat de opdrachtgever of de deelnemer letterlijk zal krijgen.

Door je te richten op het gewenste resultaat van de training en hoe je dat resultaat samen gaat behalen, kun je je echter onderscheiden van andere trainers. Klik hier voor een voorbeeld van een business case zonder en met de SKILLED-methode.

Om je toegevoegde waarde en het beoogde resultaat goed te kunnen verwoorden moet je ervoor zorgen dat je antwoord kunt geven op de volgende vragen:

Over je (interne) klant of deelnemer:
– Wat is het gewenste resultaat dat ze willen bereiken?
– Wat is het noodzakelijke resultaat dat ze moeten bereiken dmv de training?
– Hoe gaan ze dit gewenste resultaat zelf bereiken in de fase na de training?
– Wat vinden ze belangrijk in de samenwerking met jou?
– Wat willen ze (wat denken ze, wat vinden ze, wat voelen ze)?
– Wat moeten ze (wat is noodzaak, urgent en/of prioriteit)?
– Wat kunnen ze (qua tijd, geld, mogelijkheden, competenties etc)?

Over jezelf:
– Wat is de toegevoegde waarde van jou als trainer? Waarom doe je wat je doet?
– Hoe onderscheidend ben jij als persoon t.o.v. andere trainers?
– Waarom zouden ze voor jou kiezen, ook als je tarief hoger ligt dan de gemiddelde tarieven?
– Hoe sluit dit aan bij de behoefte van de klant of deelnemer?

Over je training(en):
– Waarom zijn jouw trainingen met jouw aanpak goed? Wat krijgen ze?
– Wat zijn aantoonbare behaalde resultaten van jouw training(en)? Wat levert het ze op?
– Wat gaat jouw training de deelnemers of de klant opleveren (voordeel, resultaat, gevoel, ervaring?)
– Hoe sluit dit aan bij de behoefte van de klant of deelnemer?

Hoe verhoogt de SKILLED-methode je toegevoegde waarde?

De SKILLED methode zorgt ervoor dat je na jouw training doorgaat met je deelnemers, je training is namelijk pas het begin! Door direct na de training aandacht te geven aan de individuele groeikansen van de deelnemers en ze 12 weken lang te ondersteunen in het leren in de praktijk optimaliseer je het rendement van je training. Ze gaan écht aan de slag met wat ze geleerd hebben, op hun eigen niveau en in hun eigen werkveld. Als trainer blijf je betrokken en heb je direct impact op het aantoonbare resultaat in de dagelijkse praktijk. Na 12 weken kan je constateren dat er nieuwe gewoonten zijn ontwikkeld, een nieuwe 2de natuur. Dit heeft een grote directe invloed op de (meetbare) resultaten op korte en op lange termijn.

Conclusie:
Door je training in combinatie met de SKILLED methode aan te bieden, verhoog je je toegevoegde waarde als trainer. Met die toegevoegde waarde verhoog je het rendement van je training en levert het de klant meer op in besparing en/of winst. Door de extra diensten die je aan je portfolio toevoegt gaat vanzelfsprekend ook je gemiddelde opdrachtwaarde omhoog.

Wil jij meer weten over wat de SKILLED Methode voor jou als trainer kan betekenen, meld je dan aan voor de gratis Online Informatiebijeenkomst: meld je hier aan